Gamedrive vanuit het Etosha National Park

Gisteravond zijn we aangekomen in het Etosha National Park. Na een flink koude nachtrust, het was zo’n 3 graden boven nul, gaan we vanochtend op pad voor onze eerste game drive. Als je zo in je tentje ligt te slapen hoor je ’s nachts allerlei beesten roepen en brullen, een bijzonder geluid.

De wilde dieren in Etosha National Park een warme douche en een snel ontbijtje gingen de game drive van start. In nog geen 10 minuten zagen we de eerste beesten al die we afgelopen nachte hebben gehoord. Op weg naar waterhole Okandeka zagen we wildebeesten en jakhalzen.

Zo’n 3 kilometer verderop vonden we zo’n 10 leeuwen. Naast de weg, op de weg. Spelend, rennend, liggend. We hebben een tijdje bij ze staan kijken en natuurlijk ontzettend veel mooie foto’s gemaakt. Wat een prachtige beesten!

Aansluitend reden we naar de waterholes Wolfsnes en Leeuwbron, maar veel activiteit was hier niet. Wel zagen we weer volop springbokken en zebra’s. Om half 11 waren we weer terug bij Okaukuejo, onze camping en zijn we bij de waterhoppe gaan kijken. Dat was er zeker! Het was een super druk met springbokken, kudu’s, elanden en zebra’s. Even later stond er ook een oryx in het water. Een schitterend schouwspel!

Etosha Pan

We vervolgden onze reis naar de Pan. De Etosha pan is één grote zoutvlakte. Veel leven was hier niet. Ook bij de andere plekken als Kapupuhedi en Nebrowni hadden we niet heel veel geluk. Het was dan ook midden op de dag en de zon brandde fel. We reden nog verder naar Hamab, Sueda en Salvadora. Ook hier was weinig leven, behalve heel veel zebra’s. Ook zagen we nog steeds overal springbokken. We besloten terug te gaan onderweg kwamen we nog vele zebra’s, kudu’s en reebokken tegen.

Aan het einde van de middag reden we terug naar de camping. Na onze verfrissende douche liepen we gelijk naar onze waterhole met de hoop nog iets aan te treffen. Helaas. Na het eten, zijn we wederom gaan kijken en precies met de ondergaande zon stonden er meerdere olifanten rondom de waterhole kijken. Een fantastisch beeld en een prachtige afsluiting van een avontuurlijke dag.

We hopen dat dit blog artikel een goed beeld heeft gegeven van ons bezoek aan Etosha National Park.

Geïnteresseerd geraakt over Namibië en Etosha National Park, kijk voor meer informatie op onze “Namibië rondreizen” pagina.